Bu Blogda Ara

Translate

14 Aralık 2014 Pazar

iPhone 6 Plus Deneyimlemesi


Uzun bir süre sonra tekrardan merhaba arkadaşlar. İş yoğunluğu ve dersler derken bloga yazmaya pek vakit bulamıyorum. Daha çok twitter üzerinde aktifim. Sağdaki linkten tıklayıp takip edebilirsiniz. Ama transfer dönemi yaklaştığına göre 2015 ile blog'un daha aktif olacağını söyleyebilirim :) 

Bu yazım biraz blog dışı olacak. Ama twitter ve günlük hayatta telefon hakkında o kadar soru aldım ki deneyimlerimi yazarak hepsini topluca yanıtlamak istedim. iPhone 6 Plus ile ilgili çok merak edilen soruları kısım kısım kendimce cevaplayacağım, eğer yine de sormak istediğiniz bişey olursa aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Onları da yazıya ekleyebilirim. Haydi başlayalım :)


1) Kapasitesi

Öncelikle kullandığım telefonun modelini söyleyeyim. 6 Plus 16 GB. Neden 16, 64 değil sorusunu şöyle cevaplayayım; iPhone 4 ve 5'te 16 GB bana yetti. 1 aylık zamanda Plus'ta da herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Eğer sizde çok fazla müzik bulundurmayıp, çok büyük boyutlu uygulama kullanmıyorsanız 16 GB yetecektir. 

2) Şarjı ve Kullanım Süresi

iPhone 6 Plus kullananların telefonlarında en çok sevdiği özelliği şarjı oldu. 2915 mAh'a yükselen batarya size harika bir kullanım şansı veriyor. Ben telefonu,interneti ve hatta sms'i sık kullanan biriyim. 4 ve 5'te ilk aldığımda günde 1 olan şarj etme sayım, telefonu bırakırken 3'e kadar çıkmıştı. iPhone 6 Plus'a nazar değmesin, genelde şarjım 1,5 gün yetiyor. Sabah 7'den akşam 7'ye bir koca günü %32 şarj ile bitirdiğim bile oldu. Rekorumsa 1 gün 16 saat. Kullanım süresindeyse rekor 13 saat 30 dakika. Bugüne kadar iPhone'ların şarjı hakkında duyduğunuz herşeyi unutun. Plus gerçekten etkileyici !

*1,5 gün süresi kullanıma göre değişir. Ben telefonu çok kullanıyorum. Eğer standart kullanıcıysanız 2, çok az kullanıyorsanız 2,5-3 günü bulacaktır şarjsız :)

3) Ekran

6 Plus'ın ekranı bildiğiniz gibi full HD. Özellikle parlaklığı arttırdığınızda bu özellik daha çok göze batıyor ve fark ediyor. -şarjın iyi gitmesi açısından otomatik parlaklık öneririm- Gerek applerde, gerekse internet deneyiminde grafikler harika. Telefon adeta akıyor :)

4) Kamera

Telefonun kamerası da bugüne kadar piyasaya çıkmış en güzel iPhone kamerası. Netliği,zoomlaması mükemmel. Çekilen fotoğraflar ve videolar profesyonel bir alette çekim yapıyormuş hissi veriyor. (Fotoğraflarınızı mutlaka HDR çekin) Tabi bunda 6'da olmayıp sadece Plus'ta olan sabitleme özelliğinin etkisi olabilir. Ayrıca telefonda bulunan ağır çekim özelliğini de deneme fırsatım oldu. Gerçekten harika :) Ön kamerasının da diğer modellere göre gayet iyi olduğunu belirteyim. FaceTime'larda o eski bulanık görüntüler tarih olmuş.

5) Boyutu

Note serisinden beri yakın çevreminde bildiği gibi büyük ekranlı telefonlara hayrandım. Apple çıkarsa da alsam diyordum. O yüzden Plus beni tatmin etti. Boyut olarak da aldığımın ilk 1-2 günün ardından alışmakta hiçbir sıkıntı çekmedim. Ele de cebe de gayet rahat sığıyor. Abartılacak bir durum kesinlikle yok. Hatta 6 Plus'a alıştıktan sonra diğer telefonlar oyuncak gibi geliyor :) Bu boyuta rağmen telefonun gayet hafif olduğunu da söyleyebilirim.

6) Estetik

iPhone 6 Plus estetik olarak da rakiplerine fark atmış durumda. Küçük veya ortalama telefonlar için yorum yapmasam da aynı seride olan Samsung Note'a göre görünüşü çok daha karizmatik. Hem tutuşu, hem de önü arkası olarak Apple fark yaratmış. Note gibi arkası plastik değil :)

7) Kılıf olayı

Şahsen kılıfları telefonun görünüşünü bozduğu için pek sevmiyorum. O yüzden telefonu internetten bulduğum "Clean Coat" sistemiyle kaplattım. Size de tavsiye ederim. Telefonu 1 kere düşürdüm ve korudu. Cevahir'de yaptırdığımı da ekleyeyim.

8) Sinyal Çekim Performansı

Vodafone kullanıyorum. Daha önceki telefonumda (iP 5) yaşadığım çekim problemlerinin hiçbirini Plus'ta yaşamadım. Sinyal yok seviyesi hariç 1 tık'ta bile mesajlar gidiyor. Telefon iletişimi kesilmiyor. Ses net ve berrak. Çekim performansı 10 üzerinden 10.

9) Bükülme

Birçok kişinin merak ettiği bükülme olayı. Bu muhabbet ilk çıktığında da bana saçma gelmişti. Zira 2000 TL küsür verdiğin bir telefonu kimse arka cebinde taşımaz herhalde. Bende 1 aylık kullanımımda bükülmeyle ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Yaşayacağımı da düşünmüyorum.

10) Ekstra Özellikler

6 Plus ile ilk kez deneyimleme şansı bulduğum parmak izi sistemi harika. Şifreye gerek kalmadan sadece dokunarak her türlü işlemi yapıyorsun (App indirme dahil) iOS 8 ile gelen Sağlık eklentisinin de çok başarılı olduğunu söylemeliyim. Kaç adım attın,kaç kat çıktın,koşu yürüme mesafen gibi özellikleri bu özellik sayesinde öğrenmek mümkün.

11) Eksiler

Bu telefonun hiç mi kötü özelliği yok dediğinizi duyar gibiyim. Geç dolan şarjını bir eksi faktör olarak söyleyebilirim. Yaklaşık 4 saatte doluyor. Ama 1,5 gün kullanım şansı veren bir telefon için o da çekilebilir bir çile gibi duruyor :) Bir başka şikayet noktası ise hala güncellenmeyen app'ler. iPhone 6 Plus'a güncelleme yapmayan appler kocaman yazı ikonlarıyla gözünüze hoş gelmiyorlar ama her geçen gün uygulamaların güncellendiğini söyleyeyim.

12) Karşılaştırma ve Sonuç

Büyük ekranlı bir telefon alacaksanız ve Note 4 ile 6 Plus arasında kaldıysanız mutlaka 6 Plus alın. İnanın pişman olmayacaksınız. 6 ile 6 Plus arasında kaldıysanız, eğer ortalama büyüklük istiyorsanız 6, yoksa yine 6 Plus öneririm. (6'nın şarjının 5s'ten farkı olmadığını belirteyim)

Sonuç olarak, 1 aylık süre sonunda iPhone 6 Plus'ın kullandığım en iyi telefon olduğunu çok rahatlıkla söyleyebilirim. Şarjı,kullanım kolaylığı,Full HD ekranı,kamerası ve çekim gücüyle verilen parayı kesinlikle hak ediyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder